سینک شدن یا همگام سازی ( sync )جیمیل در دستگاه های مختلف بدین معناست که جیمیل در همه ی آن ها منظم ، دقیق و هماهنگ عمل کنند . یعنی اگر تغییراتی در یک سیستم رخ دهد یا برای یک سیستم پیغامی ارسال شود در دیگر دستگاه ها نیز این اتفاق رخ بدهد . ما در مطلب خطای سینک نشدن در جیمیل می خواهیم به رفع مشکلات سینک نشدن شما در جیمیل بپردازیم .
برای اعمال تغییرات در جیمیل از یک دستگاه به دیگر دستگاه باید جیمیل را بر روی آن های سینک کنید و پس از آن دیگر نیازی نیست نگران داده های خود باشید . گاهی نیز این همگام سازی به صورت خودکار اتفاق می افتد که در ادامه مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت .
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد داشته باشید یک حساب از شبکه های اجتماعی و یا یک اکانت بازی خود را به دستگاهی دیگر منتقل کنید و شما بتوانید در زمان های مختلف با هر دو دستگاه به آن وارد شوید . با sync کردن جیمیل خود می توانید از این کاربرد جذاب استفاده نمایید .
ممکن است شما گاهی در سینک کردن اکانت جیمیل خود بر یک دستگاه دیگر یا بر یک اپلیکیشن خاص به مشکل برخورده باشید . شما در ابتدا می توانید مشکلات اتصال خود با جیمیل را بررسی کنید .
اگر جیمیل شما اختلال داشت میتوانید ابتدا به https://www.google.com/appsstatus#hl=en&v=status وارد شوید . در این صفحه شما می توانید جیمیل خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل فرمایید که هیچ ایراد و یا هیچ مورد قطعی وجود نداشته باشد و اگر مشکلی باشد به شما اطلاع خواهد داد .
در ادامه ی مطلب چندین نشانه را برای شما ذکر کردیم که برای رفع آن ها باید به سراغ راه حل های ما برای سینک شدن ایمیل بروید :
خطای سینک نشدن در جیمیل می تواند به دلایل مختلفی رخ بدهد . ما در کنار شماییم تا به بررسی تمام راه حل های ممکن برای شما بپردازیم :
ممکن است نسخه ی استفاده شده ی جیمیل توسط شما قدیمی باشد . نسخه های قدیمی تر برنامه ی جیمیل ممکن است در دریافت ایمیل اختلال داشته باشند . بدین منظور شما باید جدیدترین نسخه ی جیمیل را بر روی دستگاه خود نصب کنید .
هنگامی که شما برنامه های مختلف را اجرا می کنید ، فضای بیشتری از RAM شما اشغال می شود که این می تواند مشکلاتی اعم از کند شدن دستگاه و یا اختلال در برخی اپ ها به وجود آید . هنگامی که شما یک برنامه را می بندید آن برنامه از روی RAM دستگاه پاک نمی شود .
شما می توانید با ریست کردن دستگاه خود ضمن راه اندازی مجدد ، حافظه ی RAM آن را نیز پاک کنید تا اگر اختلالی در همگام سازی جیمیل شما وجود داشته باشد برطرف شود .
دقت کنید که قابلیت سینک خودکار روی ایمیل فعال باشد . البته در اغلب اوقات این قابلیت بطور پیش فرض در حالت فعال قرار دارد . برای فعال کردن auto sync ) ) باید به ترتیب مراحل زیر پیش بروید :
1_ابتدا به تنظیمات ( setting ) تلفن همراه خود بروید .
2_سپس به بخش ( accounts ) در تنظیمات خود بروید .
3_در این مرحله شما باید auto sync data ) ) را فعال کنید تا تلفن همراهتان اطلاعات سیستم و از جمله اطلاعات جیمیل را همگام سازی کند .
همچنین شما می توانید به شیوه ی زیر جیمیل خود را مستقیما سینک کنید :
1_ابتدا به برنامه ی جیمیل خود وارد شوید .
2_در مرحله ی بعد بر روی سه خط موجود در بالای صفحه کلیک نمایید تا از سمت چپ صفحه لیستی کشویی نمایش داده شود .
3_سپس به تنظیمات ( setting) جیمیل خود وارد شوید .
4_اکانت مد نظر خود برای همگام سازی را انتخاب نمایید .
5_در تنظیمات پایین بیایید و سپس گزینه ی ( sync gmail ) را تپ کنید تا تیک آن فعال شود .
در حال حاضر یکی از بزرگترین دغدغه های کاربران اینترنت در ایران ، دسترسی و سرعت اینترنت می باشد . در حال حاضر در کشور ما اختلالات فراوانی در اینترنت وجود دارد که بحث اتصال به آن و سرعت آن آسیب زننده تر از موضوعات دیگر می باشند . از این جهت اتصال اینترنت خود را بررسی کنید تا اختلال یا قطع شدگی نداشته باشد .
هنگامی که شما رمز عبور خود را تغییر می دهید باید آن را در جیمیل سیستم خود نیز ثبت کنید و اگر اینکار را انجام ندهید سیستم اندروید دیگر قادر به سینک کردن ایمیل نیست . برای حل کردن مشکل باید اپ جیمیل را باز کنید و با رمز عبور جدید به آن وارد شوید . دقت کنید که شما باید در همه ی دستگاه های خود رمز عبور جدید را وارد کنید . برای تغییر رمز عبور خود شما باید مراحل زیر را طی نمایید :
1_ابتدا به برنامه ی جیمیل در اپلیکیشن های پیش فرض تلفن همراه خود وارد شید .
2_سپس بر روی تصویر جیمیل خود در بالای سمت راست صفحه کلیک نمایید .
3_بر روی کلمه ی manage your google account تپ نمایید .
4_سپس بین آیکون های موجود به آیکون security بروید و در آنجا وارد بخشpassword شوید .
5_در مرحله ی بعد شما باید در قسمت های مشخص شده رمز عبور جدید دلخواه را وارد نمایید و سپس change passwordرا کلیک نمایید .
6_در صفحه ی بعد پیغام تغییر موفقیت آمیز پسورد برای شما خواهد آمد و شما باید get started را کلیک نمایید .
همانطور که مستحضر هستید تلفن های همراه ، لپ تاپ ها و دستگاه های مشابه آن ها قابلیتی به نام حالت پرواز ( airplaine mode ) را دارا می باشند . اگر حالت پرواز شما روشن باشد تمامی سیگنال های ورودی و خروجی شما قطع می شوند . شما باید حالت پرواز دستگاه خود را بررسی کنید تا خاموش باشد .
شما باید دقت داشته باشید که حافظه ی گوشی شما پر نباشد . گاهی ممکن است حافظه ی تلفن همراه شما به گونه ای پر باشد که پیامی را دریافت نکنید . در این مواقع شما می توانید با حذف داده ها و برنامه های غیر ضروری خود حافظه ی خود را آزاد نمایید .
ورود به جیمیل از طریق مرورگر
ممکن است اپلیکیشن جیمیل به مشکل برخورد کرده باشد و دسترسی ها به آن قطع شده باشد در این مواقع شما باید به وسیله ی مرورگر خود وارد اکانت جیمیل شوید . شما می توانید از طریق لینک https://accounts.google.com/signin وارد سایت جمیل خود شوید و سپس به اکانت خود ورود پیدا کنید .
تغییر IP
گاهی ممکن است شما IP خود را تغییر داده باشید و یا به پروکسی متصل شده باشید . در این مواقع ممکن است در تنظیمات اینترنت شما اختلال رخ داده باشد و شما نتوانید جیمیل خود را همگام سازی کنید .
در این مواقع شما باید IP دستگاه خود را به وسیله ی نرم افزار های تغییر IP تغییر دهید سپس بررسی کنید تا مشکل برطرف شده است یا برطرف نشده است . اگر مشکل برطرف نشده بود شما باید دوباره به وسیله ی نرم افزار ، آی پی را تغییر دهید تا مشکل آی پی برطرف شود .
پاک کردن حافظه ی کش جیمیل
در آخرین پیشنهاد ما ، شما می توانید کش نرم افزار جیمیل خود را پاک کنید . برای پاک کردن حافظه ی کش جیمیل خود شما باید مراحل زیر را دنبال کنید .
_1ابتدا نوار وضعیت تلفن همراه خود را پایین بکشید و در قسمت بالای تلفن همراه خود بر روی چرخ دنده کلیک نمایید تا وارد تنظیمات ( setting) تلفن همراه خود شوید .
_2در تنظیمات خود به بخش برنامه ها apps ) ) می روید .
_3به بخش manage apps وارد شوید .
_4در لیست برنامه ها اپلیکیشن جیمیل را پیدا کنید و یا در قسمت سرچ برنامه ها نام gmail را سرچ کنید سپس آن را انتخاب کنید .
_5در پایین صفحه clear all data را تپ نمایید .
Clear cache_6 را انتخاب نمایید .
_7پیام تایید برای شما فرستاده می شود و شما باید okرا کیک نمایید .
اکنون حافظه ی کش جیمیل شما پاک شده است و مشکلات احتمالی مربوط به آن حل شده است .
در این مطلب تمام احتمالات ممکن برای خطای سینک نشدن در جیمیل بررسی شده است ، امیدوارم برای شما مفید بوده باشد و مشکل شما برطرف شده باشد . در صورت عدم برطرف مشکل می توانید با تیم پشتیبانی ما با شماره 9099070345 تا مشکل شما به بهترین نحو مورد بررسی قرار بگیرد .
نویسنده :
منبع : ورامین نامه