دستور ویژه وزیر راه برای اتمام جاده ورامین-آبباریک/ اختصاص هزار لیتر قیر جهت اتمام جاده ورامین به جوادآباد

خبر تاریخ خبر: 1398/08/26

نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس از دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی جهت اتمام جاده ورامین-آبباریک و اختصاص هزار لیتر قیر جهت اتمام جاده ورامین به جوادآباد خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از در خصوص سفر وزیر راه و شهرسازی به دشت ورامین، اظهار داشت: هدف از دعوت وزیر راه و شهرسازی این بود که ما چند پروژه عمده راه داشتیم که بخشی از آن انجام‌شده بود که نیاز بود ایشان از نزدیک در جریان و روند پیشرفت آن کار قرار گیرند تا بتواند دستورات لازم را در این خصوص دهد.

وی گفت: یکی از این برنامه‌ها بحث مترو بود که ما دو تقاطع در شهرستان قرچک داریم که این دو تقاطع مورد اختلاف بین راه‌آهن و شهرداری قرچک است، چراکه راه‌آهن می‌خواهد پروژه موردنظر خودش را بسازد که معلوم هم نیست برای مبلمان شهری خسارت دارد و به کمربندی جنوبی آسیب می‌زند و موجب بار ترافیکی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس افزود: شهرداری هم معتقد است باید پل روگذر با شکل مشخص داده شود و قطعاً باید این تصمیم‌گیری و حل نظرها را وزیر راه و شهرسازی انجام می‌داد که نزدیک به ۶ سال است که این اختلافات به مبلمان شهری خسارت زده است و این موضوع وجود دارد.

نقوی حسینی اذعان داشت: قرار بر این شد که یک پروژه روگذر بینابین باهم توافق کنند که مبلمان شهری قرچک در آن رعایت شود.

وی بیان داشت: پروژه بعدی بحث جاده آبباریک بود که سال‌هاست بسیاری از مردم در این جاده جان خود را از دست می‌دهند که از آن به‌عنوان جاده مرگ نیز یاد می‌شود که خوشبختانه تعریض این جاده از ورامین به آبباریک کامل شده است و تبدیل به یک جاده بسیار خوبی شده است ولی وسط جاده به دلیل اینکه نیوجرسی و علامت‌گذاری، خط‌کشی و دوربرگردانش باقی‌مانده بود که حدود ۹۰ درصد کار انجام‌شده است و ایشان دستورات لازم را برای آن ۱۰ درصد باقی‌مانده صادر کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: پروژه دیگری که بازدید به عمل آمد جاده ورامین به جوادآباد بود و دستورات لازم هم در این خصوص اتخاذ شد، چون شهرداری جوادآباد از قبل گفته بود اگر به ما قیر دهند ما، باقی‌مانده کار را به همین شکل تا ورامین ادامه خواهیم داد.

نقوی حسینی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور آنتنی پیشوا گرمسار، گفت: در آنجا کار خیلی به آن صورت انجام‌نشده بود منتها چون پروژه استانی است بنابراین شد که یک کار مشارکتی با استانداری انجام شود یعنی هم از اعتبارات ملی و هم از اعتبارات استان، باید هرکدام به‌صورت مشارکتی ۵۰ درصد اعتبار بگذارند تا ان‌شاءالله این آنتنی شروع و تکمیل شود که این‌ها ازجمله برنامه‌هایی بودند که در دستور کار وزیر راه و شهرسازی در دشت ورامین صورت گرفت.

وی تاکید کرد: فاز اول جاده ورامین به جوادآباد تا قلعه خواجه قرار است به لطف خدا تا پایان سال جاری به اتمام برسد و برای ادامه کار هم بنابراین شد که آن هزار تن قیر در اختیار شهرداری قرار گیرد و فاز دوم این پروژه را شروع کنند.

نقوی حسینی با اشاره به تصمیم‌گیری وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت ترافیک ایجادشده در قلعه‌نو، بیان کرد: ایشان بر ساماندهی وضعیت ترافیک قلعه‌نو تأکید داشت و عامل ترافیک ایجادشده را وضع نابسامان کسب‌وکارهای کنار جاده‌ای دانست که واقعاً هم همین‌طور است وگرنه جاده همان باند است منتها ماشین‌ها اریب پارک می‌کنند و دو باند جاده را می‌گیرند و به همین خاطر گاهی اوقات ترافیک تا پمپ‌بنزین هم کشیده می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس افزود: علاوه بر این‌ها دو پیشنهاد هم در خصوص ترافیک قلعه‌نو ارائه دادند که می‌بایست موردمطالعه و کارشناسی قرار بگیرد یکی اینکه کنارگذر بزنیم و یا اینکه روی موضوع احداث پل هوایی فکر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همه این‌ها قرار شد آن دو پیشنهاد بعد از ساماندهی ترافیک اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موردبررسی و مطالعه و کارشناسی قرار دهد و بعدازآن نتیجه و پیشنهاد موردنظرشان را ارائه کنند.

اطلاعات

نویسنده : rasool salari

منبع : خبرگزاری فارس

تبلیغات

نظرات


تمامی نظرات پس از تایید، نمایش داده خواهند شد.