استعفای فرماندار ورامین اشتباه بود/پروژه احداث مترو نباید عقب بیافتد

خبر تاریخ خبر: 1396/08/03

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از استعفای فرماندار سابق ورامین اظهار داشت: جابه جایی دولت در نظام اداری اختلال ایجاد کرد و فرما

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از استعفای فرماندار سابق ورامین اظهار داشت: جابه جایی دولت در نظام اداری اختلال ایجاد کرد و فرماندار ورامین نیز استعفا داد که البته این استعفا در زمان مناسبی انجام نشد. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استعفای فرماندار ورامین همزمان با انتخابات شورای شهر و انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت و فرمانداری نیز در این دو انتخابات نقش مهمی را ایفا کرد و اگر فرماندار ورامین در آن موقعیت استعفا نمی داد خیلی بهتر بود و بسیاری از کارها دچار مشکل نمی شد. نقوی حسینی ادامه داد: این استعفا سبب شد برخی ادارات شهر ورامین از جمله فرمانداری این شهرستان به صورت سرپرستی اداره شود اما اکنون با انتصاب استاندار جدید تهران و تثبیت دولت یازدهم، مدیریت ها به مدیریت سابق باز خواهد گشت. این مسئول در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مترو ورامین اعلام کرد: ایده آل همه ما این است که خط آهن از شهر خارج و مترو نیز از زیر زمین عبور کند چون حقیقتا راه آهن، شهر ورامین را به دو قسمت تقسیم کرده و مشکلات بالای خط و پایین خط را به وجود آورده و به مبلمان شهری ورامین آسیب جدی وارد کرده است. این نماینده مجلس یادآور شد: باید توجه داشت که اعتبارات شرکت مترو برای عبور این پروژه از زیر زمین کفایت نمی کند و در حال حاضر دو راه بیشتر وجود ندارد. وی اذعان داشت: یا باید اجازه داده شود که مترو بر اساس برنامه فعلی به کار خود ادامه دهد و در کنار خط آهن، عملیات احداث خطوط مترو ادامه یابد یا این پروژه را متوقف کرده و تا زمان تخصیص اعتبار برای اجرای مترو ورامین - تهران از زیر زمین صبر کرد و اگر راه حل دوم را انتخاب کنیم پروژه مترو ورامین عقب خواهد افتاد. نقوی ادامه داد: اگر راه حل دوم انتخاب شود نمی توان تاریخی را برای تأمین اعتبار مجدد مترو ورامین تعیین کرد زیرا در صورت اجرای این پروژه از زیر زمین، هزینه مترو ورامین به شش برابر افزایش پیدا خواهد و تأمین این بودجه در توان دولت نیست. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تنها راه حل اجرایی در زمان حاضر این است که اجازه بدهیم پروژه مترو بر روی زمین اجرا شود و از شرکت مترو تعهد گرفته شود که در صورت انتقال راه آهن، مترو از روی زمین جمع آوری شده و در کنار آن خسارت ساکنان کنار خط مترو که با اجرای این پروژه متضرر می شوند بر آورد شده و جبران خسارت شود.

نظرات


تمامی نظرات پس از تایید، نمایش داده خواهند شد.